...La Tahzan Inaallah Ma'Ana...

"Jgn bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita "



Dari jauh sahaja... :')





Tettt… teetttt.. teeeetttt…  ku tekan satu persatu. Assalamualaikum. Tahni… *tekan C*
Cari cari… hah neh dia. Cuba call… upppsss! *tekan C*


''Dia ada dengan family sekarang… mesti sibuk neh... takpelah..''

*monolog aku seorang diri*






Emmm.. emmmm… Tak semua bertuah, tak semua berpeluang untuk menikmati saat saat ini dalam hidupnya. Bagi saya, anda dikira seorang yang sangat bertuah. Setelah beberapa tahun bertungkus lumus, berpenat lelah, mungkin sedikit keseksaan… itu kalau akulah ditempatnya… untuk terus bertahan sampai ke tahap neh. Dengan boleh dikatakan latihan yang tak pernah pernah nak habis, denda yang bermacam macam jenis, menangis berpeluh masam segala bagai dah kot, hidup dah macam askar dalam hutan, monyet di hutan disusukan, anak dirumah mati kelaparan. okeh xde kena mengena langsung! angkat ibu jari saya tujukan untuk anda.








Yezzarrrr! Hari ini saat ini bertarikh 17 Julai 2012, bersamaan 27 syaaban iaitu hari dimana istiadat pentauliahan DiRaja Pegawai Kadet PELAPES IPTA di UUM, sintok sedang berlangsung. Mungkin bagi kita yang xde feel, mungkin bagi dia yang keras hati tak pernah nak faham faham situasi bilamana ditempat mereka, emmm.. dan yang tak pernah tahu pape pon pasal neh langsung tak herannn kan?? Tapi tidak bagi mereka. Mungkin hari ini satu hari yang amat bermakna bagi seseorang. Hari keramat kot! Hari yang ditunggu setelah bertahun tahun mengerah tenaga.. Hari yang menyebabkan bermacam macam peristiwa yang berlaku. Apa? Biarlah rahsia. Ken?? Oleh itu… Sekalung tahniah dan syabas diucapkan kepada kamu dan kengkawan kerana telah ditauliahkan sebagai Pegawai Muda saat tika ini. Berbaloi dengan usaha korang tuh.








Maaf sebab tak boleh nak call wish tahniah cakap depan depan. Tak boleh nak rasa sendiri semua tuh... Sebab saya tak suka cakap macam neh sebenarnya, mungkin? Sebab kerana saya tak tahu nak cakap apa nanti, mungkin? Sebab kerana malu, mungkin? Sebab kerana segan, mungkin? Sebab kerana ahhhh.. berapa banyak sebab neh adoyaiiii… emmm...emmm mungkin jugak sebab kerana sebak. :') heeee.. Jadi, saya tuliskan entry ini khusus untuk anda. Tak harap pun anda baca. Tapi saya suka. Ada point jugak nak berupdate. Heeee… Ye ye, tahniah again saya ucapkan. Perjalanan hidup kamu baru bermula. Buat yang terbaik, jangan mudah putus asa. B strong. Ingat family, ingat Allah. Setiap yang berlaku ada hikmahnya. Yakin dengan aturan Dia percaya dengan Dia. Selamat berkhidmat untuk Negara ye?? wahhh! Eheee… Tahniah, tahniah, tahniah buat kamu. 











tuan pegawai :') eh?








If this thing will make us happy, everyone will be happy. I told myself, if i make them happy allah will bless me. Coz i know, that's what exactly what i'll need. InsyaAllah, kita semua akan bahagia dunia akhirat. Dan saya? hanya mampu tersenyum… Sekali lagi maaf, dari jauh sahaja saya mampu…  And all i can say is, i'm so proud of you sahabat... :')
















...Terima kasih sudi baca...

5 sedang bergolek..!!:

Anonymous said...

tahniah :)
leftenan muda

Chekgu Azrine said...

salam perkenalan sis

http://azrinzfamily.blogspot.com/

Faris Aiman said...

Nice Entry ,saya suka blog nie ,Jom singah blog saya ,Thanks

Aihah said...

Nice Entry ,saya suka blog nie ,Jom singah blog saya ,Thanks

Unknown said...

eh...mcm knl..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...