...La Tahzan Inaallah Ma'Ana...

"Jgn bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita "



D0 u Kn0w h0w Much !ts hUrt..?? huk3~.. I miz u uppa~!!



ntah la.. rasa nk menangis... n ketawa pn hanya buat2 je... kadang2 rasa down... kadang2 rasa sedih... kadang2 rasa sunyi.... pn tak tau kenapa msti rasa cm nie... kadang2 nk je titiskn air mata neh dgn selebatnya... tp sya tak boleh.... sya tau sya kne kuat... pahit manis, ujian hdup semua lumrah kn? utk kebahagian insan2 lain.. tp apa yg lebih pntg ialah tgk insan 2 ketawa n gembira bila dgn sya.. pada yg sya syg.... x perlu risau tntg sya.... dr sblm kte sama2, sya slalu ckp "i'm cool"... n always b cool~.. juz skunk, sya cme terlalu rindukn saat manis kita.. kenangan2 dgn kmo... sume2 tntg kmo.. uat sya windu sgt2... Thanx a lot uppa~!!!






...Terima kasih sudi baca...

~Berharap~








kadang kala kita terlalu berharap..

tetapi kita tak pernah taw apekah yg terjadi...

dan kadang2 kita tak tahu siapa kita untuk berharap..

ape pn yang terjadi..

kita kne lah berdoa..

semoga allah tunjuk jalan..

apa yang kita lihat, tak semestinya sama dgn ape yg kita rasa..





...Terima kasih sudi baca...

DICINTAI DAN MENCINTAI



Tuhan,

Saat aku mcintai seorg teman..

Ingatknlh aku bhwa akn ad sbuah pengakhiran..

Sehingga aku tetap bersama yg x pernah berakhir…

Tuhan,

Ketika aku mrindukn seorg kekasih..

Rinduknlh aku kepada rindu cinta sejati-Mu..

Agar kerinduanku kepadaMu semakin mjadi…

Tuhan,

Jika aku hendak mcintai seseorg..

Temuknlh aku dgn org yg mcintaiMu

Agar bertambah kuat cintaku padaMu…

Tuhan,

Ketika aku sdg jatuh cinta

Jglh cinta itu

Agar tidak melebihi cintaku kpdMu…

Tuhan,

Ketika aku berucap aku cinta padaMu

Biarlh kukatakn kpd yg hatinya tertaut kpdMu

Agar aku xjatuh dalam cinta yg bukan krnMu…

Sebagaimana sorg bijak berkata,

Mcintai seseorg bukanlh apa-apa

Dicintai seseorg adalah sesuatu…

Dicintai seseorg yg kau cintai sgtlh berarti….






...Terima kasih sudi baca...

~JIKA KU TAK BANGUN ESOK PAGI...~


Jika ku tak bgn esok pagi.. Sayangku kau jaga lah diri…
Sentiasa ingatkan hati, Dirimu amatku cintai…
Andainya dihimpit kesusahan, Sujud dan mohon pada Tuhan…
Agar diberikan bimbingan, Meniti hidup bersendirian

Bila terasa sejuk...
Pejamkan mata.. Bayangkan dalam dakapanku
Bila terasa rindu...
Pejamkan mata.. Kita bersua dalam lena


Kalau ada yang sudi mengganti
Sayang...
Lepaskan lah ku pergi
Kerna sayang seistemewamu
Berhak tuk dicinta dalam hidup

Sayang, tiada apa yang kekal dalam dunia ini,
namun yang pasti, walaupun ku tiada nanti,
cintaku akan kekal abadi….

Ku berharap kau tak akan lupa,
mengirimkan bekalan doa,
Kita jumpa lah di sana nanti...

Jika ku x bgn..... esok pagi..........



...Terima kasih sudi baca...

Sampai menutup mata...... T_T




video


07/12/10~... xkn ku lupakn sampai bla2~.. kehilgn smone yg aku syg n mgkin xkn kmbali lg... ini,sj je uat tuk kmo.. bkn nk mintak simpati or nk kmo ciankn sy tp.. skadar kngn tuk kiter.. dats all... ini je, y blh sy kc tuk kmo.. kngn spnjg kte knl.. dr 30/01/10 smpilh tarikh 2.. hop kmo xmarah.. huhu~.. hummm.. lau kmo blh dgr.. nk sgt kmo tahu.. Smpi bla2 sya xkn lpa kmo.. even kiter hny tinggal kenangan skunk… tp sya tahu, dh tlambat tuk sume 2.. tuk sya perbaiki blik.. Xpe sya xkish n pe y kmo bt skunk.. mmg btl… xpnh sskali nk slhkn kmo.. apth lg nk hlg kputusn kmo..


Sya trima sume neh sbgai tkdir lam hdup sya.. wlpn kte juz kwn skunk.. sya tau.. kte mmg xkn jd cam dlu dh.. sjujrnya.. sya sesal sgt dgn pe y blaku.. xpnh nk hargai kmo dlu.. xpnh nk jg kmo btl2.. Maafkn sya… pe yg pntg skunk… sya doakn kmo bhagia n hapi dgn hdup bwu kmo… truskn hdup cam bese wlpn sya xde d sisi kmo lg… lau sempt.. sya nk mintk maf sgt2 dgn kmo… mafkn sya ats sgla yg blaku… and tuk terakhir kali.. lagu neh sya tuju khas tuk kmo.. dgr bek2.. SAMPAI MENUTUP MATA.. sya akn always syg kmo wlpun kmo dh xde tuk sy lg…..





...Terima kasih sudi baca...

Bantu aku.. Ya Allah~...













...Terima kasih sudi baca...

*..DATANG DAN PERGI..*



Aku sedar aku ini bukan wanita yang perfect karena aku tau xada manusia yang sempurna di dunia ini !!!! tapi aku hanyalah manusia yang ingin selalu berusaha menjadi yang terbaik untuk siapa pun !! untuk diri sendiri, untuk keluarga ku , untuk orang yang ku cintai, untuk teman2 ku dan untuk semua !!!!

Aku sedar aku hanya selalu berkata, tp xprnh cuba tuk berubah.. sehinggalh saat, aku benar2 kehilangan dia dalam hidupku..
saat itu aku hanya blh terdiam pasrah, menarik nafas panjang, memejamkan mata dan berharap itu hanya mimpi, tapi saat ku buka mata ini semua nyata ada di kehidupan ku !! kadang aku termenung sambil berkata mungkin ini yang terbaik yang ALLAH berikan untuk ku !!! tp.. aku xkuat tuk trus bgun… tuk trus hdup…

Dan skunk.. aku hanya takut tuk hadapi kenyataan yang nantinya ada di depanku !!! masa depan ku !! aku sering merasa takut akan sesuatu yg belum tentu terjadi !!! Ya Allah, telah banyak kesalahan yang aku lakukan dalam kehidupan ini !! terkadang aku berfikir mungkin hidup ku tak lama lg dh tapi kenapa hanya kesalahan yg terus ku lakukan sedangkan aku tidak pernah untuk berusaha perbaiki semua !! aku buntu Ya Allah……!!! aku btl2 perlukan seseorg yg blh membimbing aku, aku perlukn sesorg yg blh memberi ku semangat!! dalam hidup skunk, aku rs seperti dh kehilangan arah tuk terus hdup lg… !!! sejujurnya, ku ingin dia!! dia yang ku cintai yg menjadi sandaran hidup ku memimpin ku dalam kegelapan.. !!!

Aku memang bukan wanita yang sempurna untuknya aku hanya wanita yang penuh kekurangan yang hanya selalu buat orang kecewa, terluka, tapi pada dasarnya aku hanya wanita biasa yang selalu berusaha jadi yang terbaik untuk dirinya.. !!! Aku syg kamo faiz…

Walaupun dh xde kesempatan tuk aku buktikn sume 2… dan kalu sempt.. Ku hanya ingin dye tau bahwa saat ini hanya dye yg ada di hati ku…

Mungkin sume 2 dh terlambat, walaupun aku bukan miliknya lg.. tp cinta nya akn mjdi yang terakhir dalam hidup ku !!!!!!!






...Terima kasih sudi baca...

~Hingga Hujung Nafasku~




Inilah impian hidupku
dan inilah mahunya hatiku
tercipta satu rasa ini untuk ku memilikimu
ku tahu diriku sukar untuk menyatakan semuanya
kerna begitu byk salah dan silap diriku terhadapmu...

Sejujurnya, jiwaku tak akan pernah tenang
bila kau jauh disampingku..
bila kau tiada lg di sisiku..
aku terlalu merindukan mu syg...

hatiku ini hanya untuk mu
cintaku ini milikmu untuk selamanya
kan ku temanimu hingga hujung nafasku
walaupun kau bukan lg milikku..
terima kasih untuk segalanya..
dan maafknlh segala kslhn ku slma ini..
tp aku tau.. aku dh xlyak tuk sume 2..
sapelh aku ini dalam hatimu...
ape2 pn...
dulu, kini, dan selamanya... aku tetap mcintaimu hingga hujung nafasku...

* BUAT INSAN YANG TERLALU AKU SAYANG... M!rmo b0y @ Uppa...*






...Terima kasih sudi baca...

.... KENAPA..???....



errrgghhh..... terus terg, aku GERAM n BENGANG sgt2~!!!
ko pehal nk serang2 aku ha??? errgghhh... (hahaha... 2 dlu lh..but now,aku dh okey!.. mls nk pkir korg pny umhtgga.. lalalalaaaaaaa...)
ntahla... aku pn xfhm... n xtau yg mne aku nk cye...
humm.. msti, kowg plik an tb2 aku mgrut ntah pe2 ni an?? kihkihkih...
actually... ari 2.. aku kne serg ngn smone...
jaat btoi dye! mcm2 dye sumph seranah.. huhu~... nasib2...
ad ke ptut.. dye ckp aku neh.. "PERAMPAS LAKI DYE.. PEROSAK UMAHTANGGA DYE.." errgghhh.. sowilh... pe ke hel lh aku nk p gnggu umhtgga owg tnp sbb2.. fikirlh ckit... dh aku xtau y dye stil lg ngn hsbnd dye 2..
n lgpn husbnd dye ckp..dh cerai lme.. s0, aku ingt xde pe2 lh..
aku juz KAWAN, bkn nye ape2 pn... slh kew??? aku pn xfhm lh..
n aku xtau y mne stu ckp btoi! errggghhh... pliz lh...
tp skunk.. aku xnk pkir ape dh.. lntak kowg lh..
mmg... aku sdey..bengang.. coz maruah aku... nama aku dh.. punah..
dh xde pe dh... rs jgk cam dpbdohkn.. sdgkn bnda 2.. aku pn t'aniaya...
aku xtau pe2... hummm... knp ko uat aku cani???
xckup ke pe y dh blaku dlu?? aku sdey... mmg aku sdey! tp, sume 2 dh xde mkna lg... Lau blh aku xnk ko muncul lg lam hdup aku.. aggplh antara kita xpnh knl.. ckuplh apa yg dh aku rasa skunk.. sakit n tluka sgt.. bagi aku... setiap luka 2 blh sembuh tp.. parutnya ttp akn kekal.... tp smpi saat nie.. aku msih tfikir..
KENAPA KO HADIR LAM HDUP AKU LAU HANYA TUK SAKITKN HATI AKU???? KENAPA???









...Terima kasih sudi baca...

.....DAN BILA ESOK.....




Salam sumer.. pe kaba ye?? hihi~.. hop chat2 ler cumer..
hmmm.. dh lme xupdate blog nie... bz sgt2~!.. sib bek 2day, ad jgk mse tuk tgk2 my blog ek.. hihi...
hdup nie mmg sukar nk kte lalui lau
xkuat an?? sjk 2 mnjak nie.. mcm2 pkre mlnda aku..
myb... 2 sumer nk aku lbh matang.. lbh fhm mkna ertinye sbuah khdupn..
kdg2.. aku xkuat.. rs dh xlarat nk bgun... tp, smpi ble aku nk mcm nie??
wlau ssukar mne.. aku ttp kne bgun.. truskn hdup!
kte xtau lme mne lg kte kt dnia nie..so, smntra stil alive nie...
bt lh shbis baik lam khdupn kte.. ingtlh..
kte hdup hnya tuk skali.. x.. dua.. bkn tiga... or empat..
but, only one!
bagi aku... pgorbanan 2 pntg lam khdupn...
xpe.. kte xhapi y pntg... owg len hapi.. bhgia dgn kptusan kiter..
fikirlh..
xsumer y kiter nk.. kiter blh dpt kt dunia nie..
so, pe y dh ade skunk.. hargailh btol2.. jgn sia2 kn..
jgn 6t.. ble dh khilgn nye... myesal tuk slamanye..
y lps biarkn blalu... aggp 2 sumer as a pgjaran, kngn dlm khdupn..
ape2 pn.. aku doakn kau bhgia... truskn hdup mcm biasa wlpn tnpa sy di sisi awk lg..... u're my bez frenz! tp.. laki n pmpuan xkn blh jd kwn baik... an???
fikir- fikir kn lh.....
.................dan bila esok.................







...Terima kasih sudi baca...

*..Aku hanya Ingin Kau Tahu...*




Aku hanya ingin kau tahu,
jika diizinkn Tuhan,
aku ada d stiap waktu,
Stia menemanimu...

Aku ingin kau tahu,
Bahawa kasih ddunia ini,
hanyalah pinjaman sementara,
kan lenyap brsama masa,
tetapi utuh brsama setia...

Aku ingin kau tahu,
bahawa hadirku hanya sbg amanat,
utk mengiringmu,
keyurga cinta Ilahi,
yg kekal abadi....
Aminn~..






...Terima kasih sudi baca...

TUHAN.. BERIKAN AKU CINTA...

Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari..
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa..

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina..

Tuhan, berikanlah aku cinta..
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta..

Tuhan, berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta..



...Terima kasih sudi baca...

seGALAnYA tERjawaB........

Tanggal 06/10/10.. akhirnya sgalanya terjawab.. tiada ku sangka begitu rupanya..

Knp Ya Allah?? Knp dia sggup pmenkn aku slama nie?? Huhu~..

Cinta yg kutanam.. y ku sygi.. rupanya tiada pe makna bg dirinya..

Terima ksih Ya Allah.. krn kau bukakn hati ku

Dgn meniggalkn drinya dulu..

Aku sgka aku silap.. bslh thdp dirinya.. tp x!!

Mmg tepat kputusan yg ku bt dulu..

Trima ksih sgt2 Ya Allah..

Aku sdih… bkn sbb dia…

Tp, sdih knp aku xpnh tuk disyangi sbetulnya oleh insan y bnma lelaki???

Knp semua xikhlas dgn diriku??? Knp Ya Allah??

Huhu~….

Myb.. ini semua blaku coz aku jgk.. aku y xpnh nk hargai spe2..

Xpnh nk bsyukur…

Mafkn aku semua…

Tp skunk.. aku bsyukur pdmu Tuhan..

Aku dh jupa cinta aku y sebenar… aku mmg cyes syg dia..

N hop kami akn kekal tuk selamanya.. Sy Syggg kamooooo!!!

N Kpd semua… jgk… dia y dh pergi jauh dr hdup sya…

sya akui sya memang banyak kekurangan.

tp dari kekurangan itu jugalah sya cuba perbaiki diri sya... sya ingin memohon maaf andai

selama ini.. sya byk bt silap dlm phbungn kte yg dlu..

trima ksih sbb akhirnya semua dh tjwab..

disbbkn itu jgk.. sya akn cba tuk mjdi lbh matang.. pbaiki pe y xbtul lam diri sya..

sya redha dgn sgla y blaku.. lau x krna 2.. sya myb xkn bhgia cam sya peroleh skunk..

syukur Ya Allah.. engkau pisahkn aku dgn cinta y plsu.. akhirnya temukn cinta y sebenar..

pe2 pn I’ll pray 4 ur hapiness..

hargailah smone 2 semntara masih ada…


...Terima kasih sudi baca...

~i'm alWayS sMiLYyy n C00lyy, Even mY heaRT waS s0 Hurt~








SENYUM, TAWA.. HANYA UNTUK DIRIMU SYG.. v(^_^)v





...Terima kasih sudi baca...

~ 17/09/10... Di pantai itu... ~






Ergghhh~.. comel lerr wt mke cmtu ekk?? ngeee~..










Yesss!!! i'm taller wiV u!! hak3~..










weee~,, jom kiter balikkk!!!~












...Terima kasih sudi baca...

at pG peyuT ku bt hal~.. huhu~.. (mYb, c0z 1ari aku xmkn nasi..huhu..)




Assalamualaikum..
Firstly, Salam lebaran buat semua neyh.. da lame tak update blog nir.. maklum la time raya bz ckit.. penat toll ah tu asyik tdo jew..hek3~..
Ok pg ni ada peluang ckit nak update blog coz peyut ku skit.. myb GASTRIK ku myerang!! errggghhh~.. skit... tp stil cool~... i'm cool an?? wee~... nk cite sal raya lah pulak.. haa..taun ni titer raya kat kg (mmg tiap2 thun kt c2 pn....) huhu.. ramai jugak sanak saudara yg datang beraya kat umah, meriah sangat smpai tak menang tgn n yg pling penting dapat duit raya.. tu yg paling besh.. (adeq y dpt bebenornyeee... ngeee~..)
Time raya ni yg paling best sekali sebab dapat makan banyak2 an.. raya first mam nasi dagang, sate, lemang, rendang n puding cocktail(yg ni mmg wajib)..banyak tol mkan aishh apa nak jadi ni.. hehe...
Erm okey2.. titer tpksa chow jp.. peyut ku smkin skit dh ni.. so titer chow jp ye~.. Ergghhh~.. selmat beraya k kwn2~.. selamat hari raya aidilfitri.. minal aidil wal faizin.... ( ' ; ' )")






...Terima kasih sudi baca...

KUATKAN AKU...



Oh Tuhan.. kuatkanlh aku
Untuk lalui jalan hidup ini
Yang ku inginkan hanyalh

Selalu ada dalam redha Mu..

Berikanlah aku petunjuk Mu
Agar diriku tak tersesat
Untuk menuju syurga yang telah

Engkau janjikan...

Ampunkan diriku Ya Allah.. jika
Selama ini aku hanyalah berbuat dosa..
Tak sanggup diriku bila
Di akhir hidupku

menanggung seksa Mu...







...Terima kasih sudi baca...

*~aBouT gIrL~*





1. When a girl says she's sad, but she isn't crying, it means she's crying in her heart.

2. When she ignores you after you've done something wrong, it's best to give her some time to cool down before touching her heart with an apology.

3. A girl can't find anything to hate about the guy she loves (which is why it is so hard for her to 'get over him' after the relationship' s over.)

4. If a girl loves a guy, he will always be on her mind every minute of the day, even though she flirts with other guys.

5. When the guy she likes smiles and stares deep into her eyes, she will melt.

6. A girl likes to hear compliments, but usually not sure how to react to them.

7. When a particular guy flirts with a girl very often, a girl would start thinking the guy likes her. So if you treat a girl just as a friend, go easy on the smiles and stare ok?

8. If you don't like a girl who likes you, break it to her gently.

9. If a girl starts avoiding you after you reject her, leave her alone for a while. If you still treat her as a friend, talk to her.

10. Girls enjoy talking about what they feel. Music, poetry, drawings and writing are ways of expressing themselves (which explains why most girls like writing journals).

11. Never tell a girl that she is useless in anyway.

12. Being too serious can turn a girl off.

13. When the guy she likes calls her for the first time, the girl may act uninterested during the call. But as soon as the phone is back on the hook, she will whoop with joy and immediately start telephoning her friends to spread the news.

14. A smile means a lot to a girl.

15. If you like a girl, try making friends with her first. Let her get to know you.

16. If a girl says she can't go out with you because she has to study, leave.

17. But if she still calls you or expect a call from you, stay.

18. Don't try to guess a girl's feelings. Ask her.....

19. Hearing the words "I love you" is a great reassurance to a girl that she is beautiful.

20. After a girl falls in love with a guy, she'll wonder why she never noticed him before.

21. If you need tips on how to flirt with a girl, read romance stories.

22. When class pictures come out, a girl would first check who is standing next to her crush before actually looking at herself.

23. A girl's ex-crush will always be in her memory, but the guy she loves now stays in her heart.

24. Girls love having fun!

25..... A simple 'Hi' can brighten a girl's day.

26. A girl's best friends usually know best what she is feeling and going through.

27. Girls hate it when a guy pays attention to them just to get close to their 'prettier' friend.

28. Love means devotion, caring and happiness to a girl, in that order.

29. Some girls care about looks, some care about brains, but ALL girls want a guy who will love and care for them.

30. Girls want nothing more than to feel loved.




...Terima kasih sudi baca...

SEMAKIN HAMPIR......







mcm mana jika esk sy tak ada lg???

umi abah..
achik syg umi abah sgt2...achik harap achik dpt jadi anak yg terbaik utk umi abah...
tp smp skng, achik tau, achik x smp ke tahap 2 lg..
syg umi abah.. kata2 umi abah... marah2 umi abah.. xkn achik lupa smpi bla2~.. umi abah lh yg terbaik..
tnp umi abah sapalh achik kt dunia ni..
so,xdelh achik kt cni.. xttulis lh sume ni..
lau umo achik pjg..
achik akn jg umi abah smpi hjung nyawa achik..
coz ssngguhnya umi abah lh sgala yg achik ad kt dunia ni..
syggg sgt2...

along, angah n adik2..
kowglh my sibling y baik sgt2.. even kite slalu gaduh, perang2..
tp.. achik syggg kowg gilerr~..
achik tau achik degil.. keras kpala... tp..
dlm hati achik.. kowg sgalanye..
tika susah tika seng..
kowg tetap kakak n adik aku y tsyg..
coz kowg jelh adik beradik aku...

kawan2..
susah senang sya sepanjang mencari titis2 ilmu bersama kowg,sya x kn lpe smp bile2...
sakit,ngs,ketawa sya slalu dgn kwn2 tersyg...
kenangan bsma kowg xkn sya lupa smpi bla2..

dan utk yg tersayang..
kamu bg sy sesuatu yang pelbagai rasa...gembira,sedih,menangis,ketawa..
terima kasih utk semua... sya mntk maaf if sya x cukup gembirakn faiz...
sya harap sya mampu gembirakn faiz...
maaf sbb tak sempurna tuk kamu...
tp, sya tau faiz tau apa perasaan sya kn..
love u syg..
jaga diri baik2..
even sya dh xde kt sisi kamu lg stu ari 6t...
sesungguhnya dalam hati ini hny ada kamu..

Ya allah... Ya tuhan..
ampunknlh dosa2ku... Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
dan jika esok dh xde lg waktu utk ku..
Engkau bahagiaknlh owg2 y aku syg ini..
lindungilah mereka dr sgala nya..
Jika ku harus mati
Pertemukan lh aku denganMu Ya Allah...


...Terima kasih sudi baca...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...