...La Tahzan Inaallah Ma'Ana...

"Jgn bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita "



Lahirnya seorang Putera...





Ehem... ehem... ehem... test,test,test...




Diriwayatkan pada zaman dahulu kala… tersebutlah alkisah di sebuah Negara yang tidak bernama lagi terpencil dimana terdapat nya seorang raja dan permaisurinya. Rakyat sejagat sangat menumpahkan taat setia pada rajanya. Tidak kiralah sama ada raja tersebut kejam atau sebaliknya. Itulah namanya ketaatan kepada raja dan Negara. Hendak dijadikan cerita, suatu hari.. malam itu bulan purnama bersinar terang menjadikan malam itu indah dan sangat bercahaya. Namun di istana Raja Khalid suasana diselubungi rasa cemas. Raja Khalid kelihatan runsing berjalan ke sana sini sambil tangan disilangkan kebelakang. Begitu juga tidak kurang hebatnya debaran yang melanda rakyat jelata sekalian. Berdebar –debar menanti kelahiran putera raja yang sangat dinantikan rakyat sejagat.







Namun berkat kesabaran, limpahan doa dari rakyat jelata maka pada tanggal 16 Nov 1990 bersamaan hari raya deepavali *vanakem* sayup kedengaran tangisan pertama putera Raja yang ditunggu tunggu selama 8bulan 4minggu 24jam yakni hari ini genaplah 21 tahun lahirnya seorang putera ulung yang cukup dan tersangat sempurna sifat nya. Dilahirkan dengan berkepala botak seperti sebijik donut, bermata bulat bulat ala hantu ju-on, berkulit sawo tak berapa nak matang, dengan ketinggian 25 inci kaki panjangnya dan tersangat manis senyumannya. Ohh.. Tersangat sempurna lah sifatnya itu putera raja.. Oleh itu… sempena hari yang tersangat mulia ini.. patik mewakili rakyat jelata negara yang tidak bernama dengan ini mengisytiharkan selamat hari keputeraan kepada....






Yeaaaaaahhhh!!



















*i will pray dat dis besday isnt lonely and is a day filled wiv hapy things... May Allah bless u... Hapi besday dear... :)















...Terima kasih sudi baca...

1 sedang bergolek..!!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...