...La Tahzan Inaallah Ma'Ana...

"Jgn bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita "



Hujan yang memahami





Aku melangkah dan terus melangkah,
entah kemana hendak kubawa diri ini..
dalam sedar, terasa PIPIKU BASAH..
menangiskah aku? masakan pula...
ku dongak menjauh ke LANGIT, oh...
Allah... RAHMAT Allah sedang mencurah, hujanMu...
langkahku ini tidak terhenti, ku teruskan jua...
guruh berdentum, angin kencang, kilat menyabung.
ohhh.. aku terjatuh, terduduk.
namun, ku bangun dan gagahkan jua langkah ini.
membiarkan hujan menyelimuti diri.
SEGAR dan SEJUK sekali... ku ukir senyum...
ku tahu... walau di saat ada manusia menyumpah-nyumpah hujan ini,
walau dikala saat mereka menuduh nuduh hujan,
aku malah MENGALU-ALUKAN kehadiran hujanMu Ya Tuhan...





TURUNLAH dengan lebatnya..
turunlah dengan kenikmatan..
turunlah dengan berkat..
turunlah rahmat Allah, seronoknya tidak terkira..
Tapi, di tengah langkahku, aku terdiam. Aku terpaku.
Berdiri seorang diri, ya.. seorang diri rupanya aku.
Tanpa adanya sesiapa. Aku keseorangan.
DIAM. Berfikir kembali kemana hendak aku terus melangkah?
Ahhh.. Biarkan saja.
Lalu, aku diam memejamkan mata.. Aku merelakan... 
menghadirkan rasa kesejukan, rahmat yg sedang Allah turunkan...
Subhanallah...






Aku MENANGIS di dalam hujan. Hujan semakin mengertinya aku..
Dalam diam aku tersenyum kembali
Dengan kaki ini yang akan terus melangkah
Disebalik hujan ini... ya,hujan ini... hujan yang aku CINTA...
Semoga akhirnya, akan ku jumpa penghujung langkahku...
























...Terima kasih sudi baca...

4 sedang bergolek..!!:

Noor Fatin said...

nangislah mengenang dosa2 kita yang lalu dan mohon ampun pada allah :)

Shazwan: said...

betul2 .hujan mohon rahmat pada Allah. insyaAllah makbul .

eh, dekat sini ade entry best=>

tehtarik93.blogspot.com

Shiema Sufian said...

mennagislah mengenangkan dosa kita dan ingatlah manusia tidak lari dari dosa.

Anonymous said...

Setiap air mata taubat yg jatuh akan padamkan api neraka yang panas. Begitulh ibaratnya taubat seorang hamba pd yang Kuasa. Allah maha pengampun. Sesekali kita berhadapan dgn kesusahan. Itu lumrah hidup yg kita kena lalui. Jangan putus asa. Kuatkan semngat. Panjatkn doa pg yang Kuasa. In Sya Allah dipermudahkn segalanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...