...La Tahzan Inaallah Ma'Ana...

"Jgn bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita "



~ Kami wanita.. ~














Assalamualaikum w.b.t.....


Wanita?? Ada apa dengan wanita?? berjiwa lembut? Tacink? mudah nangis? tangkap leleh?? erkkkk... Lemah je kan?? Yes.. Mungkin! Walaupun kami nampak lemah.. tapi actually.. kami kuat! I am right, you are wrong!.. hak3.. yes.. exactly.. kami sangat kuat!








Kami selalu pendam dalam hati.. kami selalu teringat kan kamu.. kami selalu lawan perasaan kami... kami ketepikan semua.. kami hanya fikirkan orang yang kami sayang.. Kami betul-betul ambil berat tentang kamu... tetapi.. dengan satu langkah yang salah saja.. sayang itu akn bertukar jadi kebencian! Walaupun.. sgt banyak kasih sayang dalam hati kami..








Tetapi.. itu sangat sukar untuk terjadi.. sebabnya... hati kami lembut... hati kami rapuh.. kami selalu kalah dengan kamu... Walau sejahat or seteruknya kamu.. kami tetap sayang kamu...








Tapi kenapa wahai kamu lelaki... bagaimana kamu sanggup mainkan perasaan kami?? kenapa kamu lukakan hati kami-kami?? Adakah kamu fikir perasaan kami ini tidak penting untuk kamu-kamu?? Mungkin dari kamu, akan berkata.. wanita ini rumit!.. Susah nak layan! Fikir banyak sangat.. sampai yg bukan-bukan... Yes! kami setuju.. tapi adakah kamu-kamu terfikir bahawa kamu juga sangat rumit?? kamu selalu tidak boleh buat keputusan untuk hati kamu sendiri... Keliru dengan diri kamu.. Hari ini sayang tapi esok?? mungkin tidak lagi.. Kenapa kamu berubah secara mendadak??? Mungkin kami tidak beritahu kamu, kami sedang bersedih.. sebab kami tahu kami kuat!








Kamu, percayalah.. apabila seorang wanita beritahu kamu.. *SAYA NAK AWAK SORANG JER..* sesungguhnya, kami benar2 memaksudkannya... Kamu lah lelaki masa depannya.. Namun ingat!.. Ianya boleh berubah jikalau kamu mengambil kesempatan ke atas kasih sayang kami... dengan melayan kami seperti tidak berperasaan... endah tidak endah...








Sejauh mana... kami sayang kat kamu wahai lelaki.. akan muncul jua nanti apabila kami berkata.. *CUKUP LAH...* Ini semua atas sikap kamu buat kami seperti tidak berperasaan.. Kami bukan nya patung, bukannya robot.. Kami mempunyai hati dan perasaan yang halus.. Akn tiba hari dan masanya kami akan pergi.. Kamu ingatlah.. semua orang boleh berkata i sayang you tapi.. tak semua sanggup menunggu... So, jagalah dan hargailah wanita yang kamu sayang... terutama perasaan kami.. kerana kami sangat suka apabila disayangi dan dicintai...








Selagi masih tersemat rasa kasih, rasa sayang, rasa cinta di hati kami... semailah dan bajailah nya baik-baik.. kerana apabila kami dah buat keputusan untuk pergi dr kamu, tiada apa lagi yang boleh menghalang... Sejauh mana pun kami sayangkan kamu.. hati kami akan letih jua satu hari nanti.... Jangan expect.. yg kamu tidak akn kehilangan.. sebabnya... tiada benda yg akn kekal di dunia ini... :)











P/S : A girl doesnt need to tell you straight up how she feels, its written all over her eyes...






...Terima kasih sudi baca...

2 sedang bergolek..!!:

Nafisah Ruslan said...

saya suka dengan entry dan setuju sangat2. bukan kerana saya perempuan ya..,tapi memang hakikat pun ;)

farli farliana said...

cz hati pompuan lembut mudh sgt d prmainkn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...