...La Tahzan Inaallah Ma'Ana...

"Jgn bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita "



~ RAYA sekarang dah MAJU ~



Salam Ramadhan semua! Yuhuuuu!!... Amacam puasa?? cukup ka tidok?? Oke ke k.O?? Dah ade yg dapat penyakit GASTRIK ko?? Ececeehhh.. wat olok lah tuh!.. hehehee... Sok dah masuk hari ke bape kite puasa yer?? Errrrr... yang pasti.. kejap jer nak raya daa... pejam celik, pejam celik... and terus tak celik-celik... hahahaaaa.. oke,gurau! So, amacam persiapan?? ada seronak?? Hmmm... nak citer tentang keseronokan hari raya neh... hmmm.. keseronokan hari raya yerrr... oke, aku ulang.. KESERONOKAN HARI RAYA



k, moh nak citer... moh... moh.. moh...
hmmm.. bagi aku lah.. aku rasa hari raya makin lama makin tak bez jer.. cam xsyok daaa... kenapa?? kenapa?? kenapa?? Antaranya.. nanti aku citer...
tapi2.. sape sokong aku dulu?? pat..pat..pat..!!! Angkat tangan cepaaaatttt! Nanti.. aku kaci uit raya... haaa.. haaa.. Heeeee.... ^^






Betoii... SERIUSS aku cakap... *k, bold di situ* dah xsyok.. dah xseronak cam dulu-dulu lagi daa.. Sob..sob..sobss... Okee fine! ke cuba korang tengokk.. skg.. Zaman skg.. dah susah dah nak tengok orang pasang PELITA sederet tepi jalan... Pergghhh...canteekkk!! Kilau-kilauuu... tersusun cantekk je kiri kanan depan belakang jalan... guna plak tin-tin terpakai... buluh perindu bagai... kan3??? Cun meyyy... Tapi sekarang?? Ada 2 ada... tapi susaa dah nak jumpa.. lau ada pun, RAYA SEKARANG DAH MAJU... Pasang liplap-liplap aje!.. Lampu liplap.. gantung gantung... switch the button... jadi sudaa... konon kijo sonang.. ye dak?? Sob.. sob..sobss.... T.T







Wawawaa... ini pun jugaakk maaa.. KAD RAYA! Rinduuu.. rindu sesangat nak dapat kad raya... kalu dlu slalu je dapat kad raya... blh dikatakan hari-hari sementelah bulan puasa!..*Ari-ari??oke..sedikit penipuan di situ* Hahahaaa... mana tak nye, sampaikan abg posto pun.. malas dah nak anta.. siap kumpul segala bagai dulu then baru anta.. patut ke camtu?? malas kan?? huhsss... Dah tuh, bole blwn pe lagi bila dah dapat... Yela, sape paling banyak dapat.. konon pemes! hahahaa... pasan betoi... S0 skg.. sume2 neh dah xde babe.. dah xde.. Wa cakap sama lu...




RAYA SEKARANG DAH MAJU... Edit tang situ, edit tang sini... Pergghhh! Dah jadi! Canggih punye.. Digital gitu! Pakai tag2 je lam FB... Kijo sonang! Lau ngan fon plak.. ngan care fon.. tut..tut..tut..tut.. meseg pantun kias kias.. dah! siap, oke sent!.. Tapi bagi aku... benda tuh sama cam tak bez jer.. xleh nak pegang-pegang, xleh nak hidu-hidu bau.. *Ade bau ka*, xleh dah bila bukak teng..teng... selamat hari raya... kuar lagu raya babe! Then2.. xleh dah nak tulis cmnih *pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas* Xleh daaa.. xleh...! kat tepon ado ko orang tulis cam gitu??xdo kan?? xdo! xdo! Pe pun yg penting... xleh dah nak simpan wat kenangan... At least, bilo ado kad rayo.. blh jugak tengok2 balik time tua2 nanti kan?? tapi skg... sumer dah amik care senang.. RAYA SEKARANG DAH MAJU... Sob..sob..sobss... *Dah sebesen air mata plus cendol (air hingusan)* Tacing giler.. hahahaaa




So dah..dah... Stop sampai di sini!... Majokkk sudaa.. hahaaa... tapi SERIUSLY lah *bukan shiela rusly ye* raya dulu-dulu bagi aku lagi syokkk plus lagi bezzz!! Seronakkk... beronok-ronokkk..!! Terasa weh rinduuu zaman tuh... Manyak benda yg dah xde mcm dulu... dah byk berubah... Tidak sehapi, tidak semeriah, tidak seronok dulu... RAYA SEKARANG DAH MAJU... Hmmm... Ade tak sape-sape nak bagi saya kad raya???
*Mata kelip-kelip, pulas jari-jari* Heheheeee~~....










P/S... Setiap keadaan yang Allah ciptakan untuk kita lalui dan rasa ini tidak akan kekal.. Ia psti akan berakhir atau berubah... Setidak-tidaknya pengakhiran adalah dengan kematian.. BERUBAH..! Hakikat kehidupan... So, haruslaaaa... :-)













...Terima kasih sudi baca...

6 sedang bergolek..!!:

pian said...

a'a mmg betol...
klow kt umah pian la..sal psg pelita nim..sye la yg kne wat kple dlu...
meriah ble pasang pelita taw..
(n____n)!..

qudwa said...

pergh...zaman2 skrg ni klu dapat kad raya, jangan pelik r klu aq g laminate...rare giler...haha

RepublicAku said...

keh3...tahun pun dah cecah 2011 biasalah...

~..SiKecilMirmO..~ said...

@pian : heheee.. msti bez kn?? dh r sume pkt duk kumpul je kn.. huhuu

~..SiKecilMirmO..~ said...

@qudwa : hahahaaa.. mmg rare giler r 2...

~..SiKecilMirmO..~ said...

@RepublicAku : =) hehehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...