...La Tahzan Inaallah Ma'Ana...

"Jgn bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita "



dia yang lama VS dia yang baru







Assalamualaikum.. Hai awak!

Awak disini, dan awak disana jugak… haiiii haiiii!
Kali ini, aku nak mengajak korang berfikir sejenak.. agak agak boleh tak ye? Boleh lah, boleh lah… ek,ek,ek??? :)











Budak neh comel !








Okeh! Let see… hummmm… pernah tak  korang terfikir, if korang dah ada kekasih baru..
Tetiba plak kekasih lama korang yang korang pernah sayang giler tuh datang balik cari korang dan cakap nak korang balik.. manis sungguh berkata kata!
Menyesal lah sebab pernah tinggal korang, buat camtu kan..
Mintak clash bila korang memang betul betul perlukan dia disisi..
Masa tuh, korang merayu rayu kepada si dia
Tetapi.. nyata si dia pergi juga…
Pernah kah perkara seprti ini berlaku dalam hidup anda anda sekalian??







Korang dengan kekasih lama tuh sudah bertahun tahun bersama,
Segalanya bersama si dia,
Konon bakal menjadi suami/isteri korang dah
Namun, tetiba korang dilukai.
Tetapi sampai sekarang sedihnya nyata dia masih kekal dihati.
Perit mana pon korang cuba telan
Tapi dihati masih tersimpan hasrat untuk kembali bersama
Jikalau dia datang kembali pada korang.










Tapi, 









dalam sedar tak sedar.. diam tak diam..
Muncul watak baru dalam hidup korang
Yang sayang sangat korang
Dia mendengar segala rintihan dan mengharap supaya suatu hari korang jadi miliknya. Kekal abadi.
korang cuba nak try elak.. tapi makin korang elak, makin korang jatuh hati
si dia yang baru pandai mencuri hati,
kasih sayang yang tercurah,banyak!
selalu bersama ketika suka duka, ketika korang sakit, segala galanya…
Even di hati korang masih ada, masih melekat kekasih lama itu.
Tetapi si dia dah banyak memberi sinaran baru dalam hidup korang,
Korang semakin bahagia dicinta,
Korang semakin gemok kerana bahagia,
Korang dicinta sebab korang berhak dapatkannya
Ringkas ! dia sentiasa ada.












Okeh.. korang pon buatlah keputusan untuk terima orang baru itu 
TETAPI!










Tetiba.. muncul balik kekasih lama korang tuh.
Kekasih lama yang korang sangat sayangi.
Yang segala galanya bagi korang.
Cinta terakhir korang.
Ketika itu, dia datang dengan kata sesalan dan berjanji segala bagai
Dihati, masih ada cinta.. Dihati, masih ada sayang.
Korang pon terasa masih ada masa depan untuk bersamanya.










Namun,
Sanggupkah korang melukai kekasih baru, orang baru itu?
Yang ketika susah, dia hadir dalam hidup korang?
Tegar kah anda anda sekalian??
untuk berkata…
'Sorry, but I choose him/her instead of you. Its not that I don’t love you. But I love him/her more.. ?' 
Sanggupkah korang?
Adakah korang ikut kata hati atau pun berfikir menggunakan otak??









Okeh…andai benda neh terjadi kat korang…
mungkin, korang2 sekalian akan kembali kepada kekasih lama..
kerana, manusia berhak menerima peluang kedua kan?
Dan korang lebih mengenali kekasih lama berbanding kekasih baru.
Jadi lebih selesa bersamanya. Keluarga pon dh mengenali.
Dan segalanya. Right?









Dan mungkin jugak..








Walaupun didalam hati masih ada sayang,
Namun korang tak mungkin sesekali menyakiti hati kekasih baru demi kepentingan sendiri dan kekasih lama itu.
Kerana bagi korang, si dia yang lama sudah memilih jalannya.
Dan telah memberi korang ruang untuk membuka hati untuk orang baru.
Dan si dia sentiasa ada ketika korang perlukan someone.
Sentiasa ada sakit bahagia segalanya..






Bagi aku…
Walaupun mengambil masa yang panjang untuk mengenali hati budi masing2,
Aku akan ambil langkah yang kedua.
Tidak akan sesekali kembali kepada yang lama yang sudah melukai.
Sekali dia buat, tidak mungkin kali kedua. Kan?
Sakit itu mungkin boleh hilang ditelan, tapi parutnya akan sentiasa kekal dihati.
Kekal bersama dengan orang yang bersama dengan kita sekarang
Dan tutup pintu hati kepada yang lama.. tak salah kan?
Ye,tahu.. bukan senang untuk membuang seseorang yang pernah bertakhta dihati,
bukan macam kat fb, leh delete buang senang senang je kan ? 
Tapi percayalah... semua tuh akan hilang jua ditelan dek masa... :')









Jawapan aku.. si dia yang baru lebih berhak untuk mendapat hati aku ini. Lagipun…
kalau korang betul betul sayang dekat kekasih lama, perasaan korang takkan tergugat untuk kekasih baru kan? Maknanya kt sini.. hati korang bukan betul betul sayangkan si dia yang lama.. mungkin itu hanya perasaan kesian, perasaan simpati semata mata.. am i right??



So, korang kat sini then kat sana...
















Yang baru – jauh lebih baik.
Ataupun
Yang lama – yang korang sayang sepenuh hati.



Which one?







Fikir lah sejenak… dan cuba renungkan… :)













*That conclusion.. JANGAN sesekali mainkn perasaan, hati seseorang... bila dh xde baru nak cari balik...  but its too late... :) 













...Terima kasih sudi baca...

1 sedang bergolek..!!:

nurmujahidah said...

muja pernah 4x clash dengan orang yang same,, lastly,, mmg tak dapat diselamatkan dah,, tu je nak gitau,, :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...