...La Tahzan Inaallah Ma'Ana...

"Jgn bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita "



Gerhana bulan penuh. Jom tengok !







Assalamualaikum... Rasanya ramai dah tahu pasal neh kan, kan, kan? Heh ?? tak tahu?? okeh! meh nak bagitahu meh... Ahaaa! Esok.. 10 disember 2011 bersamaan 14 Muharram 1433H, GERHANA BULAN PENUH akan berlaku.. Fenomena seperti ini pernah dah berlaku tahun ini tak silap bulan jun kan.. Maknanya, ini untuk kali kedua. Untungnya, gerhana yang akan berlaku kali ini, dijangka tak macam tahun lepas yang mana ia berlaku pada lewat tengah malam. Ahaaa! So, kali ini berpeluang lah untuk kita tengok... yeayyyyyy!! :)










Menurut laman web falak-online

" Fenomena ini akan berlaku pada waktu puncak iaitu sebaik sahaja matahari terbenam dan berlarutan sehingga ke lewat tengah malam, tidak seperti gerhana lepas. Gerhana ini dijangka dapat disaksikan dengan mudah oleh orang ramai " 


Fasa gerhana akan bermula pada jam 7.31 malam, tetapi kesan gelapnya akan baru kelihatan iaitu sekitar jam 8.30 malam. Bulan dijangka akan berada dalam bayang-bayang bumi sepenuhnya (fasa gerhana penuh) dalam jam 10.00 - 11.00 malam.




Wahhhh... So, kalau sesape nak tengok boleh lah tunggu sekitar jam 10.00 malam esok ye.. InsyaAllah... semoga kita semua berpeluang untuk melihat nya... Hope tak hujan lah kan? Semoga langit cerah, nanti boleh lah tengok.. Anda-anda tengok kat mana ye? jom tengok sama! :) 

credit to falak_online



























Photo: credit to pakcik google






Bulan itu cantik kan ? kekuasaan Allah... :) 














...Terima kasih sudi baca...

4 sedang bergolek..!!:

cik ika said...

esok nk p tgk kat penang..ta sbr2~~

Young Girl Dream's said...

MasyaAllah , kekuasaan Allah kan , takde sape boleh halang ..

SiKecilMirmO said...

@cik ika Ahaaa.. jom kiter ! tp syg, kt tmpt sy xleh tgk.. xnmpak.. huhuu...

SiKecilMirmO said...

@Young Girl Dream's dats rite dear.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...