...La Tahzan Inaallah Ma'Ana...

"Jgn bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita "



~.. HATI INI ..~


Nah,ambil la benda nih..
Apa nih??
Ini adalah HATI.. HATI aku..
HATI kau??? Hmm,kenapa kau sudi kasi kat aku??
Sebab kau dah jadik sebahagian dari aku!!
Terima Kasih.. ianya bererti..Aku terlalu menghargainya..
Oooo..ye ke?? Tapi maaf..
Untuk apa??
Sebab hati tuh,aku x beri sepenuhnya..
Cuma sebahagian je..








U means??
Aku pernah beri hati aku kat org lain jugak..
Dan aku x pernah beri kesemuanya..
Aku takut aku tiada hati untuk diri aku sendiri..
Mungkin aku TAKUT.. TAKUT HATI tu tidak akan dijaga dgn sebaik2nya..
Ianya bkn seperti brngan lain sprti duit,permata & sbgainya..
HATI ini penuh MISTIK.. ada keajaiban yg tersendiri..









MISTIK?? Klakar bunyinya..
Mybe its funny..but dats a reality..
Ia brubah mengikut rentak hidup engkau..
Rentak prasaan ORG YG AKU BERI..
Jika dia btul2 IKHLAS.. HATI INI AKAN INDAH & BERSINAR..
Tapi,jika dia MEMPERSIA2KANNYA.. HATI ini akan MALAP..
Mungkin akan trus MATI utknya..
Ianya bkn 1 benda yg prcuma..
HATI ini dberi hnya kpd insan yg trpilih sahaja..
Insan yg ISTIMEWA..
& Kau adlah slh sorng drpd mreka..krna naluri aku terlalu prcayakan kau..








Aku insan Terpilih??
Ya,kau yg terpilih.. Hati ini sring brtukar2 mngikut prasaan org yg dberikan..
Ianya terlalu SENSITIF..
Tapi ianya ckp KEBAL & KENTAL pd MUSUH aku..
MUSUH??? Mungkin trlalu kejam utk aku mperkatakan prihal mreka ini..ianya tak brubah2.. spti yg trjadi jika hati ini dberi pd org yg istimewa..








HATI aku cuma tinggal SEBAHAGIAN saja..
ADA ORG yg TIDAK PERNAH MEMULANGKANNYA..
WALAUPUN aku cuma PINJAMKAN SKJAP SAJA..
ADA yg pulangkan dgn penuh KELUKAAN..
ADA yg sudi brikan sbhagian HATINYA pula sbg GANTI..
& jika kau nk tahu..stiap hati manusia ada nilai yg trsendiri..
Stiapnya..terlalu MISTIK..







CUMA 1 saja yg kau x mengerti..
Skali hati itu TERLUKA.. kdgkala SUKAR nk MENGUBATINYA..
Adakalanya,mngambil masa yg lama utk itu..
& bila tiba ssuatu yg x d ingini..
Mungkin PEMILIK hati akan MENYENDIRI buat sketika..


Shingga hatinya pulih sprti sediakala.. HATI YG DBERI INI BKN UTK SUKA2!! Ianya lahir ats 1 kepercayaan.. Dari situ,wujud lah kasih sayang.. Jika hilang rasa percaya itu.maka sukarlah untuk hati itu kmbali indah..






*… HATI ini x pandai menipu apalagi berlakon d pentas yg nyata.. pasti apa saja yg x dapat d capai masa kini psti suatu hari nanti akan mnjadi milik ini jua.. cuma tanamkan sbutir benih Kepercayaan bg ia bercambah smula x kira masa menghukum keadaan.. yg psti janji dari HATI yg ikhlas tanpa ada niat yg hitam.. masih dan masih ada terpalit janji2 dari suara HATI ini …*















P/S… Nyata sama skali aku bkn rangga pujangga yg baik atau GADIS terhebat buat dirimu.. cuma apa kukatakan aku cuma ada HATI dan HATI ini mengerti apa yg ku alami dan hadapi… Wahai hati! Sabar lh kamo!.. tenang dan bhgia lh kamo! Tiada apa lg utk dtngiskn.. Tiada apa lg utk dgusarkn.. Krn bila dfikirkn.. Hati kte Allah yg punya, hati kte Allah yg jga, bdoalh, c0z itu senjata kte.. Andai tkdir hdup bsama, pasti Allah permudahkan jalannya... =)










...Terima kasih sudi baca...

2 sedang bergolek..!!:

AZIZUL said...

janganlah persiakan hati cik sha.... walau nampak happy tapi banyak kita tak tahu pasal hati dia.. marilah sesama kita menjaga hati cik sha aka M!rm0_Cha!y0k~ (^_^)

m!Rm0_cha!yOk said...

@AZIZUL : hahahaa... iye2 je.. xyh jga2 dh besooo meyyy... hak2... ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...