...La Tahzan Inaallah Ma'Ana...

"Jgn bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita "



~.. Budak BAIK macam MIRMO ..~



Assalamualaikum…

hai semua. apa khabar yoo??? lama plak rasa tak menaip. Kadang2 aku nak menaip tapi sebab internet mcm siput sedut.. jadi aku tak menaip. Kadang2 idea aku hilang begitu saja. Kadang2 aku dah cuba pastikan aku ingat semua idea2 yang terlintas dengan tiba2 tetapi apabila nak menaip, semua mcm menyorok. Mainlh sorok2 ngn aku… main-main lah.. main2… cissss! cisssss!








0ke.. Todayyy.. aku nak mengajak readers yg sengaja or xsengaja baca entry ini agar menjadi BAIK.. Yes! Baik..! Baik macam MIRMO ! baik kepada sesiapa jerk okeh.. termasuk menolong makcik melintas jalan. Makcik sape?? aku tak tau. janji makcik… errrkkkk…. (^_~)



baik. mari kita mulakan.
semua berdiri yup?? tarik nafass….
katakan YA!! dalam satu nafas
YA..!! sambil tumbuk orang di sebelah!

Yeaahhh!!.. itu dye… Muahahaaaa~.. *BAIK ke cmnih???* Ngeeee~~… O.o





…………………………………..

………………………………………………….

…………………………………………………………………

………………………………………………………………………………….





>1 - Pernah ucapkan I LOVE YOU pada mak dan ayah anda?try r ari neh.. aku tengok owg putih senang2 je cakap… *dalam movie aku tengok laa..*. orang melayu jugak mampu k! Ekeleehh.. tangkap lentuk r plak..! cettt!! kau bukan brutal sangat pun.. cakap dengan awek leleh2.. habis kredit mintak duit ngan mak. Choiii..! Upss.. maaf3.. siaran langsung yew? Yew2..saya jaga bahasa..








>2 - Agak2 dpt byk duit minggu neh? Apelagi.. cari sesiapa yang sedang minta sedekah di tepi jalan dan ajak dia lepak di kedai terdekat. Belanja dia makan. At least dapat memberi satu hari yang berlainan kepada beliau. Dan kepada diri kau sendiri.. dak gituuu??











>3 - Ambil kertas dan tulis begini…..

ME : hai, baru balik kerja? bagaimana hari ini? ok? kamu tertekan? mengapa? Citerlh kt sy… sy sudi mdengar!..
YOU :*tnggu respon dr mereka2*

tampal di dalam lif (jika tinggal di flat, kondo or mne2 jerk..) yg pnting.. update selalu oke??







>4 - Ambil sebatang kayu, dan berjalan ke arah kucing dengan perlahan2. Ready untuk menghayun kayu tersebut ke kepala kucing. Apabila kucing tersebut kaget dan bersedia untuk lari, campakkan kayu dan berikan beliau ikan goreng. *aku pun tak tau terapi jenis apakah begini* hohohoo~~…








>5 - Beli voucher makanan di mana2 saja, tampalkan pada dinding2, tempat2 awam, berserta note 'hanya disediakan untuk orang yang benar2 lapar.. jika anda masih mampu membeli makanan, sila jangan usik' lakukan sebulan sekali apabila mendapat gaji dari sistem yang bosan itu. Weh.. aku cyes neh!..








>6 - Senyum semasa membayar kepada penjaga tol yang sedang menunggu shiftnya habis, dan buat muka macam poyo dan tak lupa bayarkan tol untuk kereta belakang sekali.. pasti hati rasa gembira.. cubalah! *Ada ke??? Baik sangat dah tueeeee… hekhekhekkk…*







>7 - Telefon kawan2 yang betul2 lama tidak jumpa.. dan buatkan mereka gembira.






>8 - Contact aku... Belanja makan... atau Doakan aku saja… BAIK KAN??????






K, dah..! itu ajeee… Baiklah.aku mengaku aku bukan dalam mood mengarang sekarang. K.. Chowww… @_@ Muahahahaaa~.... Upsss.. Budak baikkk... *Tangan di dada, Mata ke atas*








*Jangan Jadi Budak Nakal... Jadi la Budak Baik... Ye3??? Hehehee~..*






P/s…. Buat baik neh.. xyah nk tunjuk2 sgt.. xperlu kot.. Cukuplah.. kalau Tuhan je yg tau.. lebih mulia kan?? Hmmm.. tapi kadang-kadang tue dah terbalik plak... malu untuk buat baik... tapi tak malu plak untuk buat jahat… kan3??? Chills….













...Terima kasih sudi baca...

0 sedang bergolek..!!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...